Blog

Camper treffen Vessem

Wat zal ik hier over melden?

Wij gingen met goede moed richting Vessem, daar zal een bijeenkomst zijn voor alle leden van de Camperclub. De eerste avond was even de kat uit de boom kijken. Dit was snel gedaan en al snel hadden we  Regina en Frans  ontmoet waar enigszins wel een klik was /is. Hopelijk zal deze klik lang aanblijven.

14517449_1234312356607486_2363522513856429928_n

De volgende dag: Zaterdag

Deze dag was enigszins ook heel goed begonnen, de honden hadden het erg naar hun zin en als de honden het naar hun zin hebben ,dan hebben wij het ook naar onze zin.Toen was het rond  12:00 Wij zagen rook  op het veld voor ons. Wij dachten zoooo dat word een grote BBQ, maar niets is minder waar er was heel wat anders aan de hand.18157450_1329298023805810_7215799741357987738_n

Het bleek heel wat anders zijn tot onze grote schik, er werd gegild geschreeuwd, maar we konden niet horen waar het over ging. Wij ( Frans en ik ) zijn toen wezen kijken en  wij schokken ons wezenloos..

18194849_1243570279045089_4939277891631828717_n                                      18194082_1243570242378426_7712139677588755426_n

Ja er stond een camper in de brand , binnen  7 a 10 minuten stond  de camper compleet in brand. Er was niets meer te redden. VRESELIJK. De  gasflessen waren op tijd eruit gehaald, wat er niet op tijd was uitgehaald waren hun dierbaarste viervoeters.

18222059_10208424863530420_3477535172091523777_n

Wij zullen dit dan vastleggen in deze blog, omdat ik vind dat deze lieve  dieren in gedachte moet blijven en met  de bedoeling dat we altijd veilig en alert onze tweede huis veilig moeten achterlaten. Het liefst  de huisdieren meenemen waar je ook heen gaat.Een camper is te vervangen, maar niet je huisdier..

S’avonds  het warm en koud buffet met een Bingo ( Gezellig )

Met  ze vieren liepen we richting de kantine om er toch nog een leuke avond van te maken ,na er wat gebeurt was eerder deze dag.  Er werd even stil gestaan met wat er gebeurt was door de organisatie (diepe buiging). We hebben heerlijk gegeten en het was gezellig ( Met de nadruk op was). Kreeg rond tegen 8 uur een bericht van mijn collega, met de melding dat er een collega was overleden. Toen was er weer een donkere wolk boven Vessem getrokken. Ik heb mijn tranen in kunnen houden. hij was  al een tijdje ziek en ja we zagen het aankomen, en wisten dat hij het niet lang zou vol houden.Maar de klap komt toch hard aan, als je de melding krijgt. Wij houden je in onze gedachte.11880575_748519438590412_5527443112252200872_n(3)

Karel Rust zacht Collega …

De laatste dag,

Dit was een heerlijke dag, het zonnetje scheen, maar mijn gedachte was nog steeds  bij de dag daarvoor. Wilde dit dan ook snel naast mij liggen en van de laatste dag genieten. Er stond weliswaar een aardige wind, we hebben de luifel naar binnen gedraaid,zodat deze niet dubbel klapte. De stoelen  hadden we neergezet en er zou rond half 10  gelegenheid  zijn om een kopje koffie te  nuttigen met een plakje cake. wij vonden dat wel leuk, maar toen we daar bij de tent kwamen hoorde we dat we zelf een beker mee moest nemen.. dat vonden wij een beetje vreemd. Als iemand je koffie aanbied dan ga je ervan uit dat er dan voldoende bekers zijn om iedereen koffie te voorzien. Wij zijn terug gegaan en we zijn lekker in de zon gaan zitten en zelf een kopje thee genuttigd met  een koekje erbij

Wij hebben heerlijk genoten van deze dag, rond een een uur of twee zijn we gaan opruimen en langzaam  de camping  https://www.eurocampingvessem.nl/    te verlaten.

Dan nog even langs camping  https://www.rakelbos.nl/  daar hebben wij ooit ( 3 weken op vakantie geweest) Corrie kwam daar in haar jeugd elk weekend en elke grote vakantie.

Dit weekend was bijna geslaagd..

NKC Bijeenkomst voor nieuwe leden

Vrijdag rond half drie klaar met werken, Camper ingeladen  om ons eerste bijeenkomst bij te wonen van NKC.  Deze bijeenkomst was  op de camping http://nl.erkemederstrand.nl/front/desktop.php

Wij hadden de plek “Heelal ” tot onze beschikking, hier konden zeker  50 campers staan. en die stonden er ook.

plattegrond

We hebben de eerste dag , de kat uit de boom gekeken, hoe het allemaal was. Tot onze verbazing hebben we veel opgestoken. De tweede dag, was nog leuker en interessanter. Er was een praatje van http://www.smitscampertechniek.nl/

head_camper

en iemand over zonnepanelen/ daglicht panelen.  we zijn er wel achter gekomen dat we GEEN zonnepaneel nemen en ook geen druppelaar, want dit is allemaal overbodig.Als men de accu’s goed opladen, we kunnen dan makkelijk  3 dagen zonder stroom ergens gaan staan.

We hebben een aantal leuke mensen ontmoet, en wij hopen dat we deze mensen vaker tegen mogen komen om onze ervaringen te kunnen delen.

al om al we hebben een heel leuk weekend gehad, op naar de volgende  bijeenkomst en camper activiteiten.

bedankt  erkemederstrand.

Camperplaats Ouddorp

Ook dit weekend zijn we weer op pad geweest met de camper, dit keer zijn we richting zeeland gegaan. We zijn via Maassluis gegaan om daar de pond te pakken, het was een beetje onduidelijk met een ticket te kopen, maar het is gelukt.vanaf daar zijn we naar deze camperplaats gereden http://www.driveincamperpark.com/.

We hadden het geluk dat het prachtig weer is geweest, we zijn wezen wandelen. tijdens het wandelen ook wat foto’s geschoten.

Het was heerlijk vertoeven op deze camperplaats. Wie weet wat we volgende week weer aantreffen.

InDeVerte deel 2

We zouden vandaag eigenlijk thuis blijven en lekker rustig aan doen. Vandaag zou  de belettering  geplaatst worden achter op de camper.Toen mijn lieve Corrie met een perfect idee kwam, want we zouden toch richting kleve gaan vandaag.zegt ze… Waarom nemen we de camper niet, en daarvandaan richting Limburg, het is toch mooi weer. Ik dacht ja waarom ook niet. Ok, spullen gepakt, camper ingeladen en bed opgemaakt. De honden uitgelaten, honden de camper in en gaan met de geit.IMG_7037

Dit is dus onze tekst geworden wat achterop de camper staat.

Wij richting Kleve, om boodschappen te doen, wat eigenlijk voor deze dag gepland stond.Dit heel snel gedaan , nu richting Camperplaats https://indeverte.nl/. Ook daar aangekomen, en de camper op zijn plek gezet. Corrie ging de honden uitlaten zodat ik de camper kon uitladen en alles ze plekje gef  komt ze terug, willen de honden gelijk even kennismaken met de buurvrouw “Kattekop”dit staat achter haar voorruit van haar Camper 🙂

De honden voelden zich weer redelijk op hun gemak. Ik heb de stoelen buiten gezet de ren klaar gezet voor de honden.Even lekker een bakje thee gedronken buiten, maar het werd al snel weer  een stuk frisser. Dus zijn we maar lekker naar binnen gegaan. Kijk k naar rechts, naar buiten komt er dit exemplaar het terrein op rijden.Een concorde met daar achter een vette kar.

Het mooiste vind ik dan , dat ze dan  hun plekje zochten, en dit gevaarte dan naast ons geparkeerd hadden.Wat mooi gezicht.

Dit was onze eerste dag weer bij de Camperplaats https://indeverte.nl/

Skop’n Boer (Overdinkel)

“Skop’n Boer”  in Overdinkel, tegen de Duitse grens.

Dan vraag je je eigen af, dat zal dan gewoon een boer zijn die een stuk grasveld ter beschikking heeft gesteld om daar met je camper te mogen staan, een soort van “camperen bij de boer”. NEE DUS!!

Onze belevenis,

Wij komen aan in Overdinkel en rijden door de boeren weggetjes, en dan zien we eindelijk het bord ‘Skop’n Boer”, daar moesten we dan rechts afslaan. We rijden de oprit op van circa 750 meter lang. Komen op een Engelse rotonde met daar aan liggend  parkeer vakken die belegd waren met een rij tegels waar je met je camper op kan staan, Daar achter staat een paal met 4 elektra aansluitingen.  Voor je parkeerplaats staat het vaknummer waar je staat geparkeerd. Er zijn totaal 25 camperplaatsen. Wij gaan onze leuke camper  uitstallen (zonnetje schijnt) Luifel gelijk uitdraaien , maar we zagen al snel dat deze goed schoongemaakt moest worden.Wel uitgedraaid om te drogen ,ook de luifel was nat ingedraaid. Wij kijken naar rechts en zien een Hottube staan. En daar achter het huis Van Jan en Sandra.img_6987

Op dat moment komt er een man op ons aflopen, en stelt zich voor. Hallo mijn naam is Jan (in een Twents dialect). Wij ons natuurlijk ook voorstellen, het bleek al snel  de eigenaar te zijn. Met andere woorden we werden hartelijk en gastvrij ontvangen. Even een babbeltje gemaakt over ditjes en datjes.Wat een vriendelijke vent,wij voelde ons gelijk op ons gemak.hij weer aan het werk,hij was namelijk het terrein aan het schoonmaken en aan het bijhouden.Half uurtje later kwam hij weer naar ons toe en nodigde ons uit voor een kopje koffie( in ons geval een kopje thee met een koekje.)Ook  weer wat bijgekletst over het wat en hoe hij er toe kwam om een camperplaats te gaan runnen.Toen we in een ruimte kwamen zagen we de wasruimte,met wasbakken, toilet’s, douches en een leeshoekje.

img_6988  img_6992

img_6989  img_6991

20170304_131157_resized  20170304_131223_resized

20170304_131230_resized  20170304_140822_resized

20170304_140500_resized

Wij moeten echt met hoofdletters zeggen “HET IS HIER EEN GEWELDIGE PLEK” om een paar dagen(een week) te verblijven. Ik kan het iedereen aanraden om met je camper hier te gaan kijken, er is genoeg te doen. Je kan de smokkelroute fietsen, wandelen, etc. De accommodatie is hier uitstekend, er is zelfs op de kleinste detail gelet, zoals: een kleine trekker en een grote trekker om de wanden en vloer schoon en droog te houden van de douche, bij elke toilet een luchtverfrisser.Ja alles is voorzien. Ook hadden we broodjes (Duitse broodjes ) gekregen van de eigenaar.is hij speciaal gaan halen voor de gasten.

Er is aan alles gedacht.Geweldig gewoon. Ik nodig iedereen uit om deze plek te komen bezoeken en dan zelf te oordelen.

En als laatste kwamen moeder kip ook nog eens tegen.

Ik zeg Jan & Sandra, heel erg bedankt voor jullie gastvrijheid en gezelligheid. En niet te vergeten de rust.

Maassluis

Vandaag de camper weer gepakt en we zijn richting maassluis gegaan. Plekje met stroom was jammer genoeg bezet, maar aan de andere kant bij de pont is er plaats genoeg.  Eerst de honden uitgelaten, die stonden op springen 😂 Daarna de camper op zijn vaste plek zetten, daarna een aantal spelletjes rummykub gedaan, Corrie heeft natuurlijk gewonnen met 2-1 👊😉 Toen zijn we maar wat foto’s wezen maken met wat er allemaal voorbij komt aan schepen. Ja we vermaken ons wel de komende nacht. Morgen zijn we weer ergens anders.

Tot de volgende keer.

Corrie dit keer gewonnen met 2-1

Wandeling

Vandaag  in de ochtend begonnen met een wandeling van een uurtje door het bos met de honden. Tegen de middag, rond een uur of twee zijn we richting Lottum gelopen, in de hoop dat we een winkeltje tegen kwamen om iets lekkers te kopen, maar geen winkel gezien alleen een bakker,maar die ging dicht i.v.m. carnaval. Dus weer terug naar de Camper gelopen en toch maar weer even  9,5 Km in de benen(zie tabel)

Even uitproberen

Dit weekend gaan we naar Camperplaats INDEVERTE om onze camper uit te proberen.De rit er naar toe is goed bevallen, camper rijd uitstekend.Nu ook maar een blog site aangemaakt voor onze uitstapjes.Dit is dan onze eerste bericht over de ervaringen die we beleven onderweg. ook hebben wij onze honden meegenomen en die liggen er momenteel relax bij. oftewel ze hebben het naar hun zin